DEUTZ AG

160 yıllık bir firma olan DEUTZ AG ağırlıklı olarak otoyol dışı araçlar olarak tarif ettiğimiz ağır iş makinaları için motorlar tasarlar, geliştirir, üretir ve dağıtımını yapar. Ayrıca kullanımdaki motorları için bayileri aracılığıyla yedek parça ve aksesuar sağlar, bakım ve onarım için teknik servis ağı oluşturur, tamir takımları ve arıza tespit cihazları sunar, DEUTZ motor ustaları yetiştirir ve eğitir, DEUTZ motorlarını kullanan makine üreticilerine mühendislik ve aplikasyon hizmetleri sunar.

Alman mühendisliğinin zirvesi kabul edilen DEUTZ motorları, güçlü, dayanıklı, verimli ve sorunsuz olmalarının yanı sıra düşük emisyon seviyeleri ve içerdiği teknoloji ile de profesyonellerin tercihi olmuştur.

620 kW’a kadar güç üretebilen 200’ün üzerindeki motor çeşidiyle DEUTZ, dünyadaki en prestijli ağır iş makinası markalarının kalbinde olmayı başarmıştır.

DEUTZ’un portföyünde dizel ve gaz yakıtlı motorlara ek olarak hidrojen yakıtlı, elektrikli ve hibrit motorlar da vardır.

Temel olarak Deutz 3 segmentte motor sunmaktadır.

  • DEUTZ Kompakt Motorlar (DCE),
  • DEUTZ Özelleştirilmiş Çözümler (DCS)
  • Diğer

DCE segmenti; sekiz litre kapasiteye kadar sahip su soğutmalı ve yağ soğutmalı dizel motorlardan oluşur. Kompakt Motorlar segmenti, karayolu ve arazi uygulamalarına yönelik sıvı soğutmalı motorların yanı sıra çeşitli modüler çözümler sunar.

DCS segmenti; hava soğutmalı motorlar ve sekiz litreden fazla kapasiteye sahip büyük sıvı soğutmalı motorlar konusunda uzmanlaşmıştır. Özelleştirilmiş Çözümler segmenti, karayolu, arazi ve denizcilik uygulamaları için hava soğutmalı ve sıvı soğutmalı motorların yanı sıra DEUTZ motor serisi için yenilenmiş (Xchange) motorlar sunmaktadır.

Diğerleri segmenti; tahrik sistemlerinin ve elektrikle çalışan deniz taşıtlarının elektrifikasyonuna odaklanan Torqeedo yan kuruluşunu ve yüksek voltajlı akü yönetim sistemlerinde uzmanlaşmış bir geliştirme hizmetleri sağlayıcısı olan Futavis’i içermektedir.

DEUTZ motorları sadece şantiyelerde, madenlerde ve yol yapımında kullanılan ağır iş makinalarında değil, trenlerde, teknelerde, gemilerde, yer altı tünel makinelerinde, havaalanı araçlarında, su ve yakıt pompa istasyonlarında, tanklarda, kamyonlarda, otobüslerde, forkliftlerde, traktörlerde, kompresörlerde ve jeneratörlerde de kullanılmaktadır.

DEUTZ AG, motorlarını tercih eden kullanıcılara sorunsuz ve güçlü motorla çalışmanın keyfini sunmanın yanı sıra, DEUTZ-severlerin orijinal yedek parçaya ve yetkili servise kolayca ulaşabilmesini sağlamak için dünya çapında Anlaşmalı Bayi (Contracted Dealer) ağı da oluşturmuştur.

2024 yılında 160 yaşına basacak olan Deutz AG’nin temelleri 1860’lı yılların başlarında Köln kentinin DEUTZ mahallesindeki atölyesinde içten yanmalı motor fikri üzerine çalışmalar yapan Alman mühendis Nikolaus August Otto tarafından atılmıştır. Dört zamanlı içten yanmalı ilk motoru icat eden Otto,  yatırımcı Eugen Langen ile birlikte 31 Mart 1864 tarihinde Köln şehrinde N. A. Otto & Cie. adındaki şirketi ve dünyanın ilk motor fabrikasını kurmuştur. Bu şirketin adı kuruluşundan 8 yıl sonra (1872 yılında) DEUTZ olarak değiştirilmiştir.

DEUTZ’un ürettiği ilk motorları; fabrikalarda ve endüstriyel tesislerde güç ve hareket kaynağı olarak kullanılmıştır. Bu motorlar, makinelerin çalıştırılması, elektrik üretimi ve üretim süreçlerinin otomatikleştirilmesi için kullanılmıştır.

Kuruluşundan kısa bir süre sonra DEUTZ firması kendi ürettiği motorları ile çalışan makineler üretmeye başlamıştır. Bunlardan ilki 1872 yılında üretilen Deutz markalı kompresördür.

DEUTZ markalı ikinci makine 1890 yılında harman makinesidir. Tarımda kullanılan bu makineler, tahıl hasadı sırasında tahıl saplarını kesme, ayrıştırma ve toplama işlemlerinde kullanılıyordu. DEUTZ motorlu bu makineler hasat işlemini daha verimli hale getiriyordu.

1894 yılında Deutz, 26 hp benzinli motora sahip ilk DEUTZ traktörünü üretti. Bu traktörler tarım işlerinde kullanılıyor ve çiftçilere tarım işlerini daha kolay ve verimli bir şekilde yapma imkanı sunuyordu. 130 yıllık traktör motoru ve traktör üretme becerisine sahip olan firmanın Deutz-Fahr markası ile ürettiği traktörler ve tarım makineleri global çapta pazar liderleridir.

DEUTZ, gemiler için motor üretimine 1907 yılında başladı.

DEUTZ, kamyonlar için motor üretimine 1930’lu yıllarda başladı.

Son yüzyılda güçlü motorlara ihtiyaç duyan pek çok farklı makine/araç üreticisi DEUTZ motorlarını seçmiştir. Hatta bu firmalardan bazılarıyla DEUTZ AG stratejik işbirliği yapmış ve markasını bu makinelerde kullandırtmıştır.

1864 yılından günümüze DEUTZ AG 10 binin üzerinde motor tipi ve 10 milyonun üzerinde motor sunmuştur pazara. Günümüzde yüzlerce farklı araç/makine türünde DEUTZ motorları kullanılmaktadır. Hali hazırda kullanımda olan 3 milyonun üzerinde DEUTZ motoru vardır dünyada.

DEUTZ’un kurucusu ve dört zamanlı motorun mucidi Nikolaus August Otto firmasında pek çok mühendisi yetiştirmiş ve otomobil dünyasında kazandırmıştır. Bunlardan en meşhurları Mercedes markasının üreticisi olan Daimler-Benz firmasının kurucuları Gottlieb Daimler ile Carl Benz’dir. Ayrıca motor dünyasının sonraki dahi çocuğu, ilk uçak motoru üreticisi ve lüks otomobil markası Maybach’ın kurucusu Wilhelm Maybach da DEUTZ şirketinde yetişmiştir. Geliştirdiği yakıt enjeksiyon teknolojisi ile motor verimliliğine büyük katkı yapmış Prosper L’Oranfe, lüks spor otomobil markası Bugattt’nin kurucu Ettore Bugatti, otomotiv teknolojisi ve parçaları üreticisi Bocsh’un kurucusu Robert Bosch da gençlik yıllarında DEUTZ’da mühendis olarak çalışmışlardır. DEUTZ AG firması kuruluşundan bu güne motor ve otomotiv sanayi için pek çok mühendis yetiştirmiş bir akademi olmuştur adeta.

Merkezi hala Almanya’nın Köln şehrinde bulunan DEUTZ AG’nin Almanya’da 6 üretim tesisi, Almanya dışında çeşitli ülkelerde (Fransa, Amerika Birleşik Devletleri, Arjantin, Çin) 6 üretim tesisi bulunmaktadır. Yıllık kapasitesi 400 bin motor olan bu tesislerde 5.000’in üzerinde çalışan vardır. Dünya çapında ve 130’dan fazla ülkede yaklaşık 900 satış ve servis ortağı ile yılda 200 bin adete yakın motor ve 5 milyon adete yakın yedek parça satan DEUTZ’un cirosu 2 milyar Euro’nun üzerindedir. %91 oranında halka açık bir şirket olan DEUTZ’un piyasa değeri 500 milyon Euro ile 1 milyar Euro arasında değişkenlik göstermektedir.

Bütçesinin %20’den fazlasını Ar-Ge faaliyetlerine ayıran DEUTZ, 2030 yılına kadar kalıcı olarak ilk üç bağımsız içten yanmalı motor üreticisi arasında yer almayı ve en geç 2050 yılına kadar iklim açısından nötr bir şirket olmayı hedeflemektedir.

DEUTZ AG’nin 1965 yılından beri anlaşmalı bayisi olan Çatalkaya Makina, DEUTZ’un portföyünde olan tüm motorları satma yetkisine sahip tek Türkiye temsilcisidir. Türkiye’nin en kapsamlı ve çeşitli orijinal DEUTZ yedek parça stoğuna sahip olan Çatalkaya Makina sadece Türkiye’ye değil, çevre ülkelere de DEUTZ orijinal yedek parça sunabilmektedir.

Open chat
Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz.
Scan the code
Merhaba 👋
Sana yardım edebilir miyiz?